5 sfaturi pentru a rămâne productiv și sănătos psihic în timp ce lucrezi de acasă
Odată cu răspândirea noului coronavirus care afectează totul, de la călătoriile internaționale până la disponibilitatea dezinfectantului de mâini, atenuarea COVID-19 în România a devenit o preocupare tot mai mare. Acesta este motivul pentru care multe companii solicită sau recomandă ca un număr cât mai mare de angajați să lucreze de la distanță până când răspândirea virusului poate fi încetinită.
O mulțime de oameni visează să lucreze din confortul propriei case, renunțând la navetă în favoarea mai multor ore de somn, de timp petrecut cu familia sau de făcut exerciții fizice. Dar să lucrezi de la distanță ar putea fi o sabie cu două tăișuri - sigur, vei sta acasă, dar poate fi mai greu să te concentrezi pe ceea ce ai de lucrat. Fie că este vorba despre o grămadă de rufe care, dintr-o dată, par mai atrăgătoare decât lista de sarcini a șefilor tăi, sau despre uitatul timp de trei ore la un serial Netflix pe care erai nerăbdător să îl urmărești, să rămâi productiv acasă ar putea cere un efort suplimentar. În plus, izolarea poate deveni rapid deprimantă pentru cei obișnuiți să socializeze la locul de muncă. Și unii oameni, desigur, ar prefera să stea la birou.
Iată cinci sfaturi ale veteranilor care lucrează de acasă și ale experților la locul de muncă.
Locul pe care îl alegi este important
Încearcă să îți găseşti un loc confortabil în care poți lucra, pe care îl poți asocia cu locul de muncă și părăsește acel loc când ți se termină programul normal de lucru - asta înseamnă să cobori de pe canapea și, cu siguranță, să te dai jos din pat.
„Cu siguranță ajută să ai acasă un spațiu dedicat pentru lucru”, spune Matt Haughey, creatorul comunității de lungă durată a MetaFilter și scriitor pentru Slack. „Am început să fac acest tip de muncă stând la un birou în mijlocul sufrageriei mele dintr-un mic apartament din San Francisco acum 20 de ani și a fost foarte greu să mă concentrez pe sarcina pe care trebuia să o îndeplinesc și să nu fiu întrerupt.”
De atunci, Haughey și-a făcut acasă un birou dedicat muncii, unde poate închide ușa și de unde poate evita orice l-ar putea distrage. De asemenea, a mers la bibliotecile locale pentru a profita de Wi-Fi-ul lor gratuit, dar recomandările din aceste zile de a munci de acasă au rolul de a împiedica răspândirea COVID-19, aşa că munca într-un loc public nu va ajuta prea mult.
Găsește un amic
S-ar putea să fii mai productiv fără ca cei mai vorbăreți colegi să te sâcâie constant. Dar interacțiunile sociale - chiar și cu, colegii de serviciu - pot atenua sentimentele de izolare și singurătate. Dr. Thuy-vy Nguyen, de la Universitatea Durham, care studiază efectele solitudinii, consideră că efectele psihologice ale muncii de la distanță pentru perioade îndelungate sunt adesea trecute cu vederea sau ignorate, în ciuda faptului că sunt un factor esențial în bunăstarea noastră mentală.
Este recomandat să găsești un coleg cu care să poți interacționa atunci când simți nevoia să discuți cu cineva și cu care te poți conecta video prin diferite platforme (Skype, Slack etc.).
Fă-ți un plan
De asemenea, Nguyen recomandă ca, atunci când lucrezi singur, să respecți un program zilnic mai structurat decât de obicei.
De obicei, timpul nostru și structura zilei noastre sunt influențate de alte persoane și vom putea observa că ziua nu va avea aceeași structură ca de obicei. Unul dintre lucrurile pe care le-am găsit în încercarea noastră de a înțelege singurătatea este că timpul petrecut singur este mai bun dacă este bine structurat.
Gândește-te la modul în care comunici
Este important să nu folosești doar e-mailul ci și alte instrumente digitale care pot reproduce mai bine experiența personală din birou și pot oferi o comunicare mai clară. Bineînțeles că la început va exista un sentiment de izolare și depinde de cât de bine comunică echipa ta sau de cât sunt dispuși partenerii de discuție să amplifice comunicarea folosind alte instrumente în afară de conversațiile față în față.
O comunicare bună la distanță poate ajuta la menținerea relației cu colegii sau managerii. De asemenea, este important ca managerii să încurajeze angajații să își împărtășească părerile sau preocupările cu privire la un anumit proiect, astfel încât să nu se simtă respinși doar pentru că nu se află în aceeași cameră.
Amintește-ți că toată lumea muncește diferit
Managerii ar trebui să-și amintească că nu orice angajat dorește de fapt să lucreze de acasă, e o schimbare care poate fi stresantă pentru unii. Deoarece companiile cer din ce în ce mai mult ca angajații să lucreze de acasă în timpul focarului de coronavirus, este esențial să se comunice cât mai mult iar angajații care se luptă cu schimbarea să fie ajutați în acest proces.
Dacă conducerea îi obligă pe oameni să rămână acasă, faptul acesta adaugă un alt motiv de stres. Astfel, oferirea cât mai multor informații către angajați poate ușura această povară.
Sursa: https://time.com/5801725/work-from-home-remote-tips/?utm_source=roundup&campaign=coronavirus